Belgian kokemus / Mijn België

Belgian kokemus / Mijn België

Thursday 19 April 2018


19.4.2018


Liikenne on minun pysyväisteema. Ihminen on aina liikkunut ja tapamme liikkua kertoo meistä paljon. Ajan uudessa ammatissani autoa,  joskus jopa satoja kilometrejä päivässä. Miten me kukin - jalankulkija, pyöräilijä, mopoilija, rullalautailija, autoilija, yhdistelmä-ajoneuvo...- toimimme,  vaikuttaa kokonaisuuteen. Hienoimpia hetkiä työssäni on kun huomaan eri tilanteissa liikkujan huomioivan toisen kulkijan.
Mielestäni  jalankulkijan on tärkeä katsoa ettei jää juttelemaan tai seisomaan juuri suojatien viereen sillä tuolloin tiellä ajava ei tiedä onko hän ylittämässä ajorataa vai ei, ja toisaalta autoilija voi hyvissä ajoin aloittaa hiljentämisen kun näkee jalankulkijan suunnitelman tulla suojatielle ettei jalankulkijalle synny turhia pelkotiloja.
Onneksi liikenteessä näkyy myös paljon toisten huomioivaa käytöstä joka antaa liikkumiseen mielekkyyttä ja turvallisuudentunnetta !!

De verkeer is mijn passie. Als professioneel chauffeur ben ik nu veel op de baan. Het belangrijkste volgens mij is als mensen zouden denken meer van elkaar : als wandelaar staat naast de zebrapad chauffeur weet niet wat de wandelaar is plan om te doen.
Langs andere kant is even belangrijk dat de chauffeur op tijd laat wandelaar weten dat hij remt en dat hij gaat voertuig stoppen. 
Op deze manier komt en samenwerking gevoel die maakt de verkeer veiliger en ook leuker.

Traffic is definetely my passion. Now as professional driver I' ll be on the road rather many miles. Best would be if people would think about a little bit more on the other one; when walkers stay standing by zebra crossing driver cannot know if they are planning to cross the road or not and in the other hand if the driver do not slow down velocity before the zebra cross the walker do not know if the vehicle is planning to stop or not. Small things but they make a big differance.

Cuando manejo professionalmente horas y kilometros en la ruta pienso que dos cosas simples podrian ayudar mucho en el ambiente ; si los caminante no quedarian parando cerca del paso de cebra o bien conductores bajarian la velocidad ya antemano antes del paso de la cebra. En el primer caso conductor supiera si caminante viene al cebra o no y en el otro caso, caminante supiera si el conductor va a parar o no.






No comments:

Post a Comment